No niin. Minulla ei oikeasti taidakaan olla minkäänlaista havaintoa siitä, miten tätäkin blogia pitäisi, mutta sekavuus hallittu kaaoshan on vain kunniaksi, ainakin minulle.

Mutta aloitan vaikka alusta. Siis kirjoituksellisesta alusta. Se löytyy täältä. Marraskuun ensimmäisenä 2006 oli se järjetön lumipyry. Se, jonka vuoksi linja-autokin oli puoli tuntia myöhässä, kun aurauskalusto ei ollut tehtäviensä tasalla, ja minä melkein pääsin myöhästymään ruotsin sanakokeesta.

Silloin en aloittanut NaNoa keskiyöllä, koska.. no, nukahdin. Koulussa pääsin aloittamaan vasta ruokavälitunnilla, eli suunnilleen puoliltapäivin. Ei minulla ollut mitään tietoa mihin olin menossa, mutta istuin lukion parvella ja kirjoitin.

Reikämaailma-tarusto pohjautui edellisenä vuonna tekemiini englannin aineisiin. Syventävällä kurssilla piti joka tunnille kirjoittaa aine, ja aina kun en keksinyt järjellisempiäkään aiheita, kirjoitin Reikämaailmasta. Ei, Pratchettin lukemisella ei ole ollut mitään tekemistä minkään kanssa [22]. Se oli hyvä maailma. Palaan sinne varmaan joskus.

NaNosta '06 tuli tarina nimeltä Hamnet. Faktoja: Se on kesken. Se jatkuu ehkä. En ole lukenut Hamletia. Nauran sille välillä itsekin. Suuri osa siitä on kirjoitettu koulussa. Kerron lisää joskus.